ضرورت تحلیل محتوا، ذائقه سنجی اجتماعی و تقویت نگاه نخبگانی در طراحی و تهیه بنرها و بیلبورد های شهری یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورا و در سخنان پیش از دستور گفت: محتوا و طرح بیلبورد های سطح شهر بخشی از عملکرد و فعالیت شهرداری را نشان می دهد.

فخر السادات خامسی بیان کرد: ضرورت دارد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در خصوص بیلبورد های شهری، مخاطب سنجی و ذائقه سنجی اجتماعی داشته باشد و نظر اکثریت شهروندان را در طرح و محتوای بیلبورد لحاظ کند.

وی ادامه داد: تقویت نگاه نخبگانی در طراحی و تهیه بنرها و بیلبوردهای شهری با استفاده از کنشگران و کارشناسان حوزه های اهمیت ویژه ای دارد.

خامسی افزود: در این خصوص باید از نظر فعالان و‌کنشگران و کارشناسان حوزه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، امور بین الملل، سیاسی، مردم شناسی، روان شناسی، سلامت و بهداشت و …بهره برد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: جلب همکاری دانشگاه‌ها ، بنیاد نخبگان، سازمان های مردم نهاد و کنشگران اجتماعی و فرهنگی ، برگزاری نشست های نقد و بررسی با حضور نخبگان و کارشناسان هر حوزه، تحلیل محتواهای دوره ای و مستمر، برگزاری ایده شو ها و استارتاپ ها و اعلام فراخوان های عمومی در قالب جشنواره ها و مسابقات می تواند در جلب رضایت بیشتر شهروندان موثر باشد.

خامسی در پایان گفت: بیلبورد شهری باید علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به شهر می‌دهد، سلیقه و سواد بصری مخاطب را هم بالا ببرد موضوعی که باید در طرح و محتوای بیلبورد ها در نظر گرفته شود.