دفاترکارگزاری همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند/ ممیزی املاک توسط دفاتر کارگزاری منوط به موافقت شورای اسلامی شهر یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با معاون شهرسازی شهرداری گفت: ادامه فعالیت دفاتر کارگزاری به نفع شهر و شهرداری است اما باید اصلاحاتی در روند و کیفیت کار دفاتر کارگزاری صورت پذیرد.

نیکونژاد ادامه داد: نظارت کنونی بر دفاتر مورد رضایت نیست و ضرورت دارد نظارت بر دفاتر کار گزاری توسط افراد متخصص و به صورت مداوم انجام شود.

به گفته وی، مقرر شد معاونت معماری و شهرسازی ، دلایل نارضایتی مردم از ایجاد وقفه و تاخیر در صدور شناسنامه ساختمان را شناسایی و بررسی کند ، آنچه تا کنون بررسی شده است دلیل این وقفه از کم کاری و بی توجهی کارکنان شاغل در دفاتر نیست بلکه به دلیل تأخیر های غیرقابل توجیه در روند کار شهرداری مناطق است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی یادآور شد: مناسب ترین بخش برای انجام ممیزی املاک، باتوجه به آموزش های دیده شده، ماموران فنی دفاتر کارگزاری هستند لذا در کمیسیون نظارت، واگذاری ممیزی املاک موجود در سطح شهر به دفاتر کارگزاری موافقت شد منوط به اینکه خللی در وظیفه اصلی دفاتر کارگزاری که خدمات دهی مناسب و سریع به مردم هست وارد نشود ، همچنین مقرر شد شهرداری یزد دستورالعمل و شیوه نامه ای را برای ممیزی املاک محیا کند و اطلاعات و داده های مورد نیازی که باید أخذ شود را احصا کند و مجوز های لازم برای انجام ممیزی توسط دفاتر کارگزاری را از دستگاه های ذیربط أخذ نماید و فایل های مربوطه و نرم افزار های مورد نیاز را آماده نماید تا ممیزی املاک تا پایان سال آغاز شود.

نیکونژاد تاکید کرد: صحت و اعتبار سنجی و تاییدیه فنی اطلاعات ممیزی املاک نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری موظف است نظارت کافی بر انجام صحیح ممیزی املاک را به صورت دقیق و موثر انجام دهد. تا انشاالله بر اساس اطلاعات دریافت شده مدیریت شهری بتواند تصمیمات دقیق و صحیحی اتخاذ نماید.