استعلامات شهرداری یزد مکانیزه شد / رصد حمل و نقل شهری با پیوستن تاکسی های یزد به سامانه تاکسی اینترنتی

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در برنامه رادیویی صدای شهر به حمل و نقل عمومی یزد و ناوگان تاکسی رانی اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت ۱۵۰۰ تاکسی شهری در یزد وجود دارد و همانطور که می دانید نحوه جابجایی مسافر در شهر کاملا تغییر کرده و مسلما میزان استفاده قبلی از تاکسی‌های شهری همانند گذشته نیست.
حمیدرضا قمی به راه اندازی اپلیکیشن برای تاکسی های سطح شهر پرداخت و افزود: در حال ایجاد یک اپ موبایلی و سیستم اینترنتی هستیم که مسافران بتوانند از تاکسی های زرد هم مثل سایر تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند و با ظرفیت‌ جدید در بسیاری از مسیرها امکان انتخاب و جابجایی چند مسافر با هم نیز در آینده نزدیک برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: کار دیگری که در حمل و نقل شهری در حال انجام است کنترل این ناوگان است تا کل ناوگان حمل و نقل شهری از جمله تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها که وسایط نقلیه عمومی هستند در یک اتاق کنترل رصد شوند و این یکی از پیشرفته ترین کارهایی است که در سیستم حمل و نقل انجام خواهد شد و تا پایان سال این موارد اتفاق می افتد.
رئیس کمیسیون شهرهوشمند شورای اسلامی شهر یزد به مکانیزه کردن استعلامات شهرداری پرداخت و اضافه کرد: در راستای هوشمند سازی اقدامات دیگری از جمله مکانیزه کردن پروانه ساختمان و استعلامات شهرداری در حال انجام است و مردم استعلامات را از طریق الکترونیکی و به صورت غیر حضوری می توانند انجام دهند و در این رابطه با سازمان‌های دیگر از جمله بانک‌ها به توافق رسیده ایم که این استعلامات را قبول کنند و این استعلامات بسیاری از مراجعات را کم می‌کند. امیدواریم  فاز دوم مکانیزه کردن پروانه را تا پایان سال به نتیجه برسانیم که مستلزم تعامل و همکاری با سازمان نظام مهندسی و تامین اجتماعی است.
بزرگترین مشکل ما تخلفات ساختمانی است و ما با این کار رصد را قوی کرده و با اسکن هوایی تصاویر که سازمان فاوا انجام داده و همچنین با تقویت پلیس ساختمان، جلوی تخلفات گرفته خواهد شد.