بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری - شوراي اسلامی شهر یزد

بودجه، درآمد پایدار و سرمایه گذاری
زمان تشکیل جلسات:
یکشنبه ها ساعت 8:00 الی 10:00
۱- پاسخ به درخواستهای مردمی و ارجاع به مراكز ذیصلاح برای پیگیری و رفع مشكلات و معضلات.
۲- تصویب : بودجه ؛ اصلاح بودجه ؛ تفریغ بودجه شهرداری و سازمانهای وابسته.
۳- انتخاب حسابرس وبررسی و تصویب گزارش حسابرسی برای شهرداری و سازمانهای وابسته.
۴- بررسی و تصویب عوارض و بهای خدمات پیشنهادی شهرداری و ارزش معاملاتی املاك شهر.
۵- بررسی عملكرد ماهیانه درامد هزینه شهرداری و سازماهای وابسته و ارائه راهكارهای مناسب در خصوص افزایش درامدها و كاهش هزینه ها.
۶- بررسی و تصویب لوایح پیشنهادی شهرداری در خصوص:
الف- تملك املاك در مسیر طرحهای عمرانی شامل: معابر اصلی و فرعی ؛ پاركینگ های خیابانی و درون محله ای ؛ پارك و فضای سبز مورد نیاز شهر؛ جابجایی اعتبار طرحهای عمرانی ؛ و....
ب - تعیین اجاره بها و یا نرخ فروش اموال و املاك شهرداری شامل: مغازه ها ؛ كیوسكها ؛ واحدهای مسكونی و اداری ؛ ....
ج - رسیدگی به درخواستهای بخشودگی و یا معافیت از پرداخت عوارض و تقسیطهای بلند مدت.
د - بررسی و تصویب پروژه های مشاركتی با بخش خصوصی.
* دیگر وظایف و اختیارات كمیسیون :
۱ – نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه ودارایی های نقدی ؛ جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمدها و هزینه ها.
۲ – بررسی و اعلام نظریه در خصوص آیین نامه های پیشنهادی كه ازطرف شورا ویاشهرداری تهیه و ارسال میگردد.
۳- بررسی و تصویب صورت جامع درامد هزینه شش ماهه و یكساله بمنظور انتشار در جراید برای آگاهی عموم.
۴ _ همكاری با مدیرمالی شورا در تهیه و تنظیم بودجه ؛ اصلاح بودجه شورا بمنظور طرح در صحن علنی و تصویب آن.
۵ – بررسی و تصمیم گیری در خصوص وامهای پیشنهادی و سایر منابع تامین اعتبار پیشنهادی شهرداری.
۶ – بررسی انجام معاملات شهرداری و نظارت بر آن بمنظور رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.
۷ – بررسی اساسنامه موسسات و شركتها و سازمانهای وابسته به شهرداری و تصمیم گیری در رابطه با آنها.
۸- بررسی تشكیلات موجود شهرداری و سازمانهای وابسته.
۹ – همكاری و ارائه خدمت كارشناسی به سایر كمیسیونهای شورا در صورت نیاز.
۱۰ –اجرای سایر وظایف مالی و اقتصادی محوله از قوانین و دستورالعملهای مربوطه به شورا.
۲- تصویب : بودجه ؛ اصلاح بودجه ؛ تفریغ بودجه شهرداری و سازمانهای وابسته.
۳- انتخاب حسابرس وبررسی و تصویب گزارش حسابرسی برای شهرداری و سازمانهای وابسته.
۴- بررسی و تصویب عوارض و بهای خدمات پیشنهادی شهرداری و ارزش معاملاتی املاك شهر.
۵- بررسی عملكرد ماهیانه درامد هزینه شهرداری و سازماهای وابسته و ارائه راهكارهای مناسب در خصوص افزایش درامدها و كاهش هزینه ها.
۶- بررسی و تصویب لوایح پیشنهادی شهرداری در خصوص:
الف- تملك املاك در مسیر طرحهای عمرانی شامل: معابر اصلی و فرعی ؛ پاركینگ های خیابانی و درون محله ای ؛ پارك و فضای سبز مورد نیاز شهر؛ جابجایی اعتبار طرحهای عمرانی ؛ و....
ب - تعیین اجاره بها و یا نرخ فروش اموال و املاك شهرداری شامل: مغازه ها ؛ كیوسكها ؛ واحدهای مسكونی و اداری ؛ ....
ج - رسیدگی به درخواستهای بخشودگی و یا معافیت از پرداخت عوارض و تقسیطهای بلند مدت.
د - بررسی و تصویب پروژه های مشاركتی با بخش خصوصی.
* دیگر وظایف و اختیارات كمیسیون :
۱ – نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه ودارایی های نقدی ؛ جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمدها و هزینه ها.
۲ – بررسی و اعلام نظریه در خصوص آیین نامه های پیشنهادی كه ازطرف شورا ویاشهرداری تهیه و ارسال میگردد.
۳- بررسی و تصویب صورت جامع درامد هزینه شش ماهه و یكساله بمنظور انتشار در جراید برای آگاهی عموم.
۴ _ همكاری با مدیرمالی شورا در تهیه و تنظیم بودجه ؛ اصلاح بودجه شورا بمنظور طرح در صحن علنی و تصویب آن.
۵ – بررسی و تصمیم گیری در خصوص وامهای پیشنهادی و سایر منابع تامین اعتبار پیشنهادی شهرداری.
۶ – بررسی انجام معاملات شهرداری و نظارت بر آن بمنظور رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.
۷ – بررسی اساسنامه موسسات و شركتها و سازمانهای وابسته به شهرداری و تصمیم گیری در رابطه با آنها.
۸- بررسی تشكیلات موجود شهرداری و سازمانهای وابسته.
۹ – همكاری و ارائه خدمت كارشناسی به سایر كمیسیونهای شورا در صورت نیاز.
۱۰ –اجرای سایر وظایف مالی و اقتصادی محوله از قوانین و دستورالعملهای مربوطه به شورا.