ضرورت یکپارچه سازی کلیه اموال و دارایی های شهرداری به منظور انضباط و شفافیت مالی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه ای که با حضور معاون مالی و اقتصادی و همچنین مدیران اموال و املاک شهرداری برگزار شد گفت: مولدسازی ؛ یکپارچه سازی و متمرکز ساختن کلیه اموال و دارایی های شهرداری به منظور برقراری انضباط و شفافیت مالی ضرورت دارد تا در دستور کار قرار گیرد.

نیکونژاد ادامه داد: در یک سازمان زنده و پویا اگر مدیر سازمان اطلاعات درستی از وضعیت اموال و دارایی‌های سازمان خود را نداشته باشد چگونه میتوان انتظار داشت بتواند مدیریت صحیح و منطقی بر اموال و دارایی های آن سازمان را داشته باشد. ساماندهی اموال و املاک شهرداری که از مطالبات شورای ششم است در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیری و بررسی می شود، بر همین اساس،‌ مقرر گردید مدیر املاک شهرداری تا پایان سال به صورت سیستمی و هوشمند آمار دقیق املاک شهرداری را در اختیار کمیسیون نظارت و حقوقی قرار دهد.

به گفته وی، همچنین مدیر اموال و جمعداری شهرداری نیز موظف شدند در خصوص اموال و دارایی های منقول و غیر منقول شهرداری در تمام مناطق و سازمان های شهرداری گزارش دقیقی را تا پایان سال إرائه دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: هدف از این اقدام، ایجاد سیستم یکپارچه و مولد برای کلیه اموال و دارایی های شهرداری به منظور شفافیت ، انضباط مالی و همچنین نظارت و کنترل بر آن است.

نیکونژاد خاطر نشان کرد: متأسفانه تاکنون دارایی ها و اموال شهرداری به صورت یکپارچه و کامل تهیه نشده و آمار ها اکثرا به صورت جزیره ای و مقطعی بوده و هرکدام منطقه ای اعلام شده است به نحوی که تغییرات ، جابجایی ها و ادغام یا تفکیک سازمان ها هیچ تاثیری در لیست اموال نداشته و در بروز رسانی آمار اموال تغییرات صورت گرفته منظور نشده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: همانگونه که تعداد نیروی انسانی شهرداری به صورت متمرکز توسط یک معاونت کنترل و نظارت می شود و به طور دقیق و منظم مشخص و تغییرات صورت گرفته بروز رسانی می‌شود، آمار اموال و املاک شهرداری نیز باید به صورت جزئی و لحظه ای بروزرسانی شود.و مادامی که این اتفاق نیفتد ، چه بسا کالایی در شهرداری موجود باشد ، مازاد هم باشد اما به دلیل درخواست واحدی و عدم اطلاع از وجود آن کالا ، مجدد خریداری گردد و این چنین بیت المال اسراف گردد و ما همه باید در این مورد و سایر موارد مشابه مسئول و پاسخگو باشیم ، چرا که بعد از یک مدت علی رغم اینکه از آن کالا استفاده مناسب و بهینه ای نشده ، تاریخ مصرف آن کالا منقضی میشود و باید از رده خارج و یا اسقاط گردد ، که ما حتی آمار دقیق و درستی برای کالاهای اسقاطی و از رده خارج سازمانی هم نداریم.

نیکونژاد در پایان توصیه کرد: حال که بنا بر ثبت دقیق آمار و اموال شهرداری هست چه بهتر که همزمان سیستم ۵s که همان اجرای نظام آراستگی سازمانی است را در هر اتاق و سازمان و منطقه و معاونت اجرانمایید تا کالاهای سرمایه ای مازاد و غیر ضروری از اتاق ها جمع آوری گردد و منجر به بهره وری و افزایش اثر بخشی سازمانی و خروج از خستگی و آشفتگی سازمانی شود.

پیوند کوتاه: