زمان طولانی و هزینه زیاد دو مشکل بزرگ سر راه اخذ پروانه ساختمانی

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: شهروندان در زمان أخذ پروانه ساختمانی با دو معضل هزینه و زمان روبرو هستند موضوعی که باید به طور جدی بررسی شود.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: هزینه ای که شهروند باید برای أخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند مبلغ قابل توجهی است که در همان موقع نیز برای أخذ پروانه مقرر بر پرداخت آن است.

وی می گوید: همچنین أخذ پروانه ۲ تا ۶ ماه زمان می برد و شهروند باید برای شروع عملیات ساختمانی به صورت قانونی و أخذ پروانه چند ماهی در انتظار باشد.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: دو موضوع ذکر شده باعث می‌شود برخی شهروندان در حوزه ساختمان سازی، عملیات ساخت را بدون پروانه و غیرقانونی آغاز کنند چراکه با أخذ پروانه باید هزینه بیشتری را متحمل شوند و زمان بیشتری را صرف کنند لذا به سمت خلاف سازی و گرفتن رأی کمیسیون ترغیب می شوند.

وی تأکید کرد: شهرداری باید برای حل این موضوع تسهیل گری کند همچنین نظام مهندسی نیز همکاری لازم را داشته باشد تا با کاهش زمان و هزینه در أخذ پروانه، شهروندان عملیات ساختمان سازی را به صورت قانونی و با داشتن پروانه آغاز کنند.

به گفته حجت‌الاسلام حیدری: مشکلات دیگری نیز برای أخذ پروانه وجود دارد ازجمله برای زمین های فاقد کاربری مرتبط و زمین هایی که داری سند و قولنامه نیستند. شهرداری می‌تواند با رایزنی با کمیسیون ماده پنج و با تدبیری جهت حل این موضوع در راستای أخذ پروانه این زمین ها اقدام کند.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های شورای ششم از ابتدا این است که هزینه کار غیر قانونی تا حدودی افزایش یابد تا انجام کار قانونی میسر و در ارجعیت قرار گیرد.