رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد: در ارائه خدمات به شهروندان، تعامل بهتر و منظم‌تری بین مناطق و سازمان‌های شهرداری صورت پذیرد

 

مجید تجملیان با اشاره به اینکه گاهی اوقات در فعالیت‌ها و خدمات مختلف شهری اعم از موارد جزئی و کلی، بین سازمان‌ها و مناطق  شهرداری، اختلاف نظرهایی بوجود می‌آید گفت: اجرای بسیاری از پروژه ها باید بصورت تعاملی و مشترک بین دو یا چند بخش از مجموعه شهرداری پیش رود، اما مشاهده شده که این تعامل بین مناطق و سازمان‌های شهرداری کم رنگ و نامنظم است.

او افزود: یکی از نکاتی که از آغاز فعالیت شورای ششم برای اکثر اعضای شورا روشن شده این موضوع است که در موارد متعددی سازمان‌ها و مناطق شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان و یا اجرای پروژه های شهری، اصطلاحاً توپ را به زمین یکدیگر می اندازند و بعضی از کارها به صورت بلاتکلیف به حال خود رها می شود که این موضوع از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که هم مناطق و هم اغلب سازمان‌های شهرداری اصطلاحاً در لایه «صف» بوده و برعکس لایه «ستادی» شهرداری، به طور مستقیم با مردم عزیز و شهروندان گرامی در تماس هستند. لذا هرگونه بی‌نظمی و آشفتگی در ارتباط بین آنها مستقیماً به ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به شهروندان آسیب می‌رساند.

وی تصریح کرد: البته زمانی که اینگونه مشکلات توسط اعضای شورا مطرح می شود با پیگیری از سوی معاونین شهردار یا بعضاً خود شهردار محترم گره بصورت موردی باز می شود، لیکن روند کار بدین شکل نظم و قاعده مناسبی ندارد و قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع رسیدگی به ایستگاه‌های اتوبوس در مواقعی شاهد این هستیم که به علل مختلفی همچون عوامل محیطی، تخریب‌گرایی (وندالیسم) بعضی از افراد نامتعادل، تصادفات و ...  تابلو، سرپناه ایستگاه یا نیمکت استراحت مسافرین دچار آسیب و تخریب می شود که نیاز به تعمیر، رنگ آمیزی و مواردی از این قبیل دارد. در همین موضوع جزئی تا مدتی پیش مشاهده می‌شد که بین مناطق شهرداری و سازمان حمل نقل بر سر اینکه کدام یک متولی رسیدگی به این کار است اختلاف نظر وجود داشت که الحمدلله فعلاً تا حد زیادی برطرف شده است.

او افزود: مثال دیگر ماجرای رسیدگی به تابلوهای اسامی معابر و اماکن عمومی شهر است که اختلاف تفسیرهایی از شرح وظایف بین مناطق شهرداری و سازمان سیما و منظر شهری وجود داشت و با طرحی که اخیراً در صحن علنی شورا تصویب شد، الحمدلله این مشکل برطرف گردید.

مجید تجملیان در پایان ادامه داد: در این راستا و بر  اساس موارد مشاهده شده که بسیاری از آنها هم مورد درخواست شهروندان است، کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیر است تا با تدوین یک آئین‌نامه یا شیوه‌نامه در شهرداری تعامل بهتر و منظم‌تری بین مناطق و سازمان‌های شهرداری شکل گیرد، به گونه ای که جای هیچ گونه ابهام و تفسیری در وظایف هرکدام از بخش‌های شهرداری باقی نماند.