بسیاری از شهروندان از وجود سامانه‌های ارتباطی شهرداری با مردم اطلاع ندارند

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در طول یکسال تنها 21 هزار درخواست از سوی شهروندان در سامانه‌های ارتباطی شهرداری ثبت شده گفت: بسیاری از شهروندان از وجود سامانه های ارتباطی شهرداری با مردم اطلاع ندارند.

فخرالسادات خامسی در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهرداری یزد برگزار شد اظهار کرد: در ارزیابی مدیران باید به چند مولفه توجه شود.
تاثیر رضایت مردم در ارزیابی مدیران، نوع نگاه شهردار و مدیران ارشد شهرداری، چگونگی و نحوه همکاری دستگاههای خدمات رسان با شهرداری و میزان آگاهی و اطلاع شهروندان از این سامانه ها از جمله این مولفه هاست .

وی تصریح کرد: اینکه تنها 21 هزار درخواست از سوی شهروندان به سامانه‌های ارتباطی شهرداری انجام شده باشد نشان از عدم اطلاع مردم از این سامانه‌ها و البته به نوعی نارضایتی شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: با این تعداد تماس نسبت به کل جمعیت شهر نمی‌توان ارزیابی درست و دقیقی در این زمینه انجام داد.

وی ادامه داد: به علاوه اینکه باید میزان اطلاع مدیران شهرداری از روند این سامانه هم بررسی شود و در صورتی که آگاهی کامل در ارتباط با آن وجود داشته باشد باید اقدام لازم صورت پذیرد.

خامسی خاطرنشان کرد: اکثریت مردم مشکلاتی که در سطح شهر یزد مشاهده می‌کنند را مربوط به شهرداری می‌دانند در حالی که بسیاری از مسائلی که در شهر به وجود می‌آید مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: تا زمانی که ارتباط و هم افزایی میان دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری به صورت کامل صورت نگیرد، باز هم این ارزیابی نمی‌تواند دقیق باشد.

اگر سامانه 137 به صورت کامل و با لحاظ کردن مسائل مختلف فعالیت داشته باشد می تواند علاوه بر بهبود روش‌های فعالیت و ارتباط شهرداری با مردم، زمینه رضایت شهروندان را هم فراهم کند و از طرفی مرجعی برای ارزیابی ها و پایگاهی برای پژوهش های مدیریت شهری در حوزه های مختلف باشد.

پیوند کوتاه: https://b2n.ir/b69981