ضرورت هوشمند سازی نظارت بر عملکرد روزانه مجریان خدمات شهری - شوراي اسلامی شهر یزد
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران مناطق شهرداری گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه خدمات شهری علاوه بر شیوه های فیزیکی و به صورت میدانی به دلیل گستردگی شهر باید به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری های موجود و استفاده از سامانه ای جامع و کارآمد ، کنترل و اجرایی شود.
محمد مهدی نیکونژاد ادامه داد: در شصت و یکمین جلسه این کمیسیون، مدیر امور نظارت بر قراردادهای خدمات شهری حضور یافت و در خصوص عملکرد فعالیت های این حوزه و همچنین نحوه نظارت بر پیمانکارانی که وظیفه انجام خدمات شهری را در موضوعات مختلف برعهده دارند گزارش خود را ارایه نمود و مورد بحث و بررسی بیشتر و همچنین در جریان درخواست ها و انتظارات مردمی قرار گرفت.
به گفته وی، خدمات شهری در محدوده مدیریت شهری یک فعالیت بسیار گسترده ای است که توسط پیمانکاران متعدد در مناطق مختلف شهر در حال اجرا است و طبیعتا نظارت بر آن میتواند تکمیل کننده این فرایند باشد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هرچه در زمینه خدمات شهری تلاش بیشتری شود و نظارت دقیقتری بر عملکرد پیمانکاران صورت پذیرد ضمن ارتقای کیفیت خدمات رضایتمندی شهروندان افزایش میابد.
محمد مهدی نیکونژاد خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و افزایش جمعیت و با گسترده شدن محدوده شهر ، نظارت بر کار پیمانکاران شهری تنها با روش های سنتی و با نگاه فیزیکی بر إرائه خدمات شهری میسر نیست و باید علاوه بر مشاهده و نظارت میدانی، از فناوری های روز نیز استفاده کرد و هوشمند سازی نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری با استفاده از سامانه ای جامع و کاربردی قابلیت اجرا پیدا می کند.
وی تاکید کرد: تعطیلی کار یا عدم حضور در بعضی از روزها در تعدادی از مسیرها و یا تاخیر در اجرای برخی از فعالیت های پیمانکاران خدمات شهری به خصوص جمع آوری پسماند شهری ، گلایه شهروندان را به دنبال داشته است که ضرورت دارد پیگیری و بررسی شود همچنین به پیمانکاران متخلف تذکر و در صورت تکرار طبق قرارداد منعقده اعمال قانون گردند.
نیکونژاد گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ نواقص و معایب مربوط به پیمانکاران خدمات شهری را به مدیریت مربوطه در شهرداری اطلاع داده تا ضمن بررسی و اعمال قانون پیمانکار، در اسرع وقت عارضه موجود در خدمات شهری طبق آدرس ارایه شده برطرف شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در پایان گفت: همچنین در جلسه این کمیسیون ، نظام جامع پاسخگویی مدیران شهری از طریق سامانه ۱۳۷ با هدف خودکارسازی و یکپارچه سازی و پاسخگو کردن سریع مدیران شهری به مطالبات مردمی مصوب گردید.