یزدی ها در حال پیوستن روزافزون به منظومه خدمات یکپارچه یزدِمن/۱۲٠ هزار یزدی در یزدِمن

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان شهر یزد عضو منظومه خدمات یکپارچه «یزدمن» هستند. برنامه‌ریزی کمیته یزدمن آنست که ان‌شاءالله طی یک سال آینده عضویت در این سامانه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر برسد.

مجید تجملیان افزود: از اوایل دوره ششم شورای اسلامی شهر کمیته یزدمن با هدف نظارت و پیگیری کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر بر پروژه بزرگ و فاخر راه‌اندازی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن تشکیل شده است. این کمیته در حال حاضر هر دو هفته یکبار جلسه تشکیل می‌دهد و تاکنون بیش از هفتاد جلسه چند ساعته با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط در شهرداری و بخش خصوصی برگزار نموده است که نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای آن را مردم عزیزمان در رشد پیوسته کمی و کیفی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن شاهد هستند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر (آبان ۱۴۰۳) منظومه یزدمن دارای ۹ سامانه در حال خدمت‌رسانی به مردم است که مردم عزیزمان می‌توانند با دریافت برنامک یزدمن از مخازن عمومی نرم‌افزارهای موبایل داخل کشور (همچون کافه‌بازار و مایکت) و نصب آن بر روی گوشی خود، از خدمات این سامانه‌ها بهره ببرند. همچنین دارندگان موبایل‌های اپل هم می‌توانند با مراجعه به نشانی my.yazd.ir آن را به یک برنامک وب روی صفحه اصلی موبایل خود تبدیل کرده و استفاده نمایند.

رئیس کمیته یزدمن ادامه داد: به موازات فعالیت سامانه‌های موجود در یزدمن، به تدریج سامانه‌های جدید دیگری نیز در حال تهیه و اضافه شدن به این منظومه هستند. در حال حاضر دو سامانه توقف سنج حاشیه معابر (پارکومتر) و سامانه توقف‌گاه‌های عمومی شهرداری (پارکینگ‌های عمومی) در مرحله آزمایش قرار دارند. البته کمیته از روند پیشرفت فرآیند آزمایش دو سامانه مذکور رضایت ندارد که مقرر گشت کارگروهی جهت راهبری فرایند آزمایش و به نتیجه رساندن هرچه سریعتر این سامانه‌ها تشکیل شود.

تجملیان در رابطه با سامانه AFC یا بخش پرداخت بهای بلیت اتوبوس‌ها در منظومه یزدمن نیز گفت: کار نصب دستگاه‌های سخت‌افزاری و پیکربندی در اتوبوس‌ها و پایانه‌ها ادامه دارد اما به‌دنبال این هستیم که سرعت کار افزایش یابد و بر اساس قولی که به شورای اسلامی شهر یزد داده شد، لازم است فرایند را تا پایان آبان ماه به مرحله‌ای رسانده باشیم که شهروندان یزدی بتوانند حداقل در یکی از مسیرهای اتوبوسرانی با استفاده از نرم‌افزار یزدمن پرداخت بلیت اتوبوس شهری را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین در رابطه با سامانه بازپس خاطرنشان کرد: گزارش‌ها حاکی از این است اشکالاتی که در یک ماه اخیر در سامانه به وجود آمده بود و شهروندان را نگران و گلایه‌مند کرده بود برطرف شده، و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و کار خرید پسماندهای خشک مردم در یزدمن در حال انجام است. البته فرآیندهای اجرایی عوامل جمع‌آوری پسماند خشک دچار ایرادهایی هست که با پیگیری‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ان‌شاءالله به زودی مرتفع خواهد شد.

تجملیان در رابطه با نرم‌افزار موبایلی یزدمن گفت: طبق گزارشی که سازمان فاوا و شرکت سهیم داده‌اند، ان‌شاءالله به زودی نگارش جدیدی از برنامه کاربردی یزدمن برای موبایل‌های هوشمند ارائه می‌شود که به‌نظر می‌رسد رضایت بیشتری از مردم را جلب می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای تبلیغ و معرفی منظومه یزدمن، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری به همراه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در تلاش هستند تا محتواهای آموزشی و فرهنگ‌سازی یزدمن را، در سطح شهر و در سطح فضای مجازی بیشتر از قبل طراحی و تولید کنند تا آن دسته از شهروندانی که تاکنون به یزدمن نپیوستند از طریق این محتواها آموزش لازم را دیده و به استفاده از خدمات منظومه یزدمن بپردازند.

تجملیان در پایان از همه مردم اصیل و نجیب و خداباور دارالعباده یزد که دل در گرو رشد و پیشرفت شهرمان دارند خواست با حمایت‌های خود شورای اسلامی شهر را در راه انجام وظایف خود یاری نموده و هرگونه انتقاد و پیشنهادی دارند را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند. همچنین آن دسته از متخصصین که پیشنهادهایی برای بهبود منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دارند می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 03533133104 تماس گرفته و نظرات خود را به صورت شفاهی یا با اخذ وقت ملاقات و به صورت حضوری با دبیر یا رئیس کمیته یزدمن در میان بگذارند.