ضرورت ساماندهی پرونده های املاک شهرداری

رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: پرونده های املاک در اختیار شهرداری، باید به طور کامل ساماندهی و به صورت دیجیتال ذخیره‌سازی و قابل جستجو و دستیابی شوند.

مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: ساماندهی پرونده های املاک شهرداری امری ضروری است. قریب به یکصد سالی که شهرداری یزد در حال فعالیت است املاک متعددی را از دولت دریافت کرده یا از طریق معامله با مردم مالک آن‌ها شده است. همچنین بسیاری از آنها به عنوان معوض برای اجرای پروژه‌های عمرانی سطح شهر به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده‌اند.

به گفته وی: این پرونده ها باید ساماندهی و به صورت دیجیتال باشند تا ضمن حفظ آنها از حوادث مختلفی که پرونده‌های کاغذی را تهدید می‌کند، هر موقع که نیاز بود در زمان کمتری امکان دستیابی به آنها وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرهوشمنذ و بهبود روش های شورای اسلامی شهر یزد در پایان مطرح کرد: در این راستا طی سالهای گذشته فعالیت‌های متنوع اما مقطعی و پراکنده‌ای انجام گرفته که به نتیجه مطلوب منجر نشده است. لذا در حال حاضر این کمیسیون با محوریت اداره املاک و سازمان فاوا شهرداری پیگیر انجام فعالیت‌هایی برای یکسان‌سازی وضعیت و یکجاسازی پرونده‌ها در یکی از بخش‌های سامانه جامع شهرسازی است.