صورتجلسه شورای اسلامی شهر یزد

 

تاریخ جلسه :   شنبه مورخ 99/12/16  از ساعت 21/10-18/45

شماره جلسه :   304

نوع جلسه :  فوق العاده

مکان جلسه : صحن علنی

 

 

 

اعضای شورای شهر حاضر در جلسه شورا (اجرای ماده 16 قانون شوراها):

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

        امضاء

   ورود

خروج

ردیف

نام و نام خانوادگی

         امضاء

  ورود

خروج

1

سید حسین آزادی

 

18/45

21/10

6

محسن عباسی

 

18/45

21/10

2

محسن ابوترابی

 

18/45

21/10

7

حمیدرضا قمی

 

18/45

21/10

3

سید محمد علی پاک نژاد

 

18/45

21/10

8

مهدی کاشفی زاده

 

18/45

21/10

4

غلامعلی سفید

 

18/45

21/10

9

سپنتا نیکنام

 

18/45

21/10

5

ونوس عامری

 

18/45

21/10

 

 

 

 

 

 

 

 

اعضای غایب در جلسه :

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

علت غیبت

1

مرتضی شایق

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی

        عدم حضور

2

الهه جورابی

عضو شورا

       مرخصی

 

 

خلاصه مطالب مطروحه توسط رئیس شورا : نطق ها و مذاکرات

قبل از دستور:

در ابتدا ریاست شورا با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به میهمانان ارجمند، آقای دکتر طالبی استاندار محترم، آقای ترحمی معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، آقای رستگاری فرماندار محترم یزد و آقای مختارپور دبیر کل محترم کتابخانه های عمومی کشور ، آقای رمضانی معاون محترم توسعه کتابخانه های و ترویج کتابخوانی و سرکار خانم دوست فاطمی ها مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی استان و سایر همراهان اظهار داشت امروز یزد میزبان آقای جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور و آقای اردکانیان وزیر محترم نیرو، آقای صالحی وزیر محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی و آقای پورمختار دبیرکل محترم کتابخانه های عمومی کشور بودیم که امیدواریم حضور آنان جهت افتتاح و بهره برداری پروژه‌ها برای استان منشأ خیر و برکت باشند.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های سفر آنان به یزد، در خصوص پی گیری های صورت گرفته از جمله دریافت وام جهت احیای بافت تاریخی، حمل و نقل و تسهیلات ارزان قیمت برای ساکنین جهت حفظ بافت قدیم، ادغام شهر حمیدیا به یزد جهت کلان شهر شدن برای استفاده بیشتر از امتیازات دولتی توسط دولت و ضرورت انجام یک کار کارشناسی به ویژه در بحث معماری و شهرسازی و نظر سنجی از مردم، قول های مساعد داده شده از سوی وزیر محترم نیرو در جهت تقویت نیروی برق در بافت قدیم به دلیل تأسیسات موجود و عدم نصب انشعابات گاز و همچنین پی‌گیری‌های صورت گرفته جهت اخذ مجوز قطار سریع السیر برای یزد توضیحاتی ارائه نمود. سپس ایشان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده از سوی شورا و شهرداری در جهت احداث کتابخانه مرکزی به ویژه تملکات صورت گرفته و همچنین پی‌گیری‌های خوب انجام شده با حضور آقای دکتر جمالی نژاد و آقای مختارپور در جهت پرداخت نیم درصد اعتبارات مربوط به کتابخانه ها از سوی شهرداری مطالبی را عنوان و از استاندار محترم خواست در راستای انجام زیرساخت کارهای فرهنگی در یزد و ضرورت همکاری و همراهی دستگاههای مربوطه به ویژه اداره راه و شهرسازی در جهت واگذاری اراضی به عنوان معوض به شهرداری برای انجام آن مهم دستورات لازم را صادر فرمایند و همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورا و با توجه به راه اندازی کتابخانه مرکزی در بلوار بسیج همکاری های لازم از سوی نهادهای مربوطه در جهت ایجاد یک مرکز فرهنگی به ویژه فروش کتاب با تغییر کاربری اراضی اطراف آن مجموعه توسط کمیسیون ماده پنج با توجه به ساخت پروژه سینمایی در آن بلوار به دلیل تاریخی بودن، می تواند کار ارزشمندی برای شهر یزد باشد.

سپس آقای دکتر طالبی استاندار محترم ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و سایر اعضای شورا جهت برپایی این نشست، اظهار داشت کتابخانه مرکزی یزد بعد از سال ها با توجه به مشکلات و چالش های روبرو به سرانجام رسید و برای ما افتخار بزرگی است که آن مجموعه بزرگ فرهنگی با حضور معاون اول محترم رئیس جمهوری جناب آقای جهانگیری مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت که امروز با اضافه شدن کتابخانه مرکزی به مرکز فضاهای فرهنگی استان یک ظرفیت های کم نظیری در اختیار ما قرار گرفته که باید به نحو احسن استفاده و بهره برد و با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نظر ویژه دارند باید با یک برنامه ریزی در راستای استفاده هر چه بهتر از فضاهای فیزیکی ایجاد شده برای بهره‌وری بیشتر، یک جهش مناسبی در بعد فرهنگی استان داشته باشند. وی در ادامه از زحمات و پی گیری های صورت گرفته از سوی آقای مختارپور، معاونین و مدیران کتابخانه های عمومی به ویژه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با همکاری و حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری در جهت ساخت و راه اندازی آن مجموعه فرهنگی تشکر نمود.

در ادامه جلسه آقای مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضمن ارائه گزارش آماری از وضعیت کتابخانه های موجود و فعال و ضرورت نیاز به احداث و داشتن کتابخانه در اقصی نقاط کشور و پیشنهادهای ارائه شده در این زمینه به شورایعالی فرهنگی انقلاب و همچنین راه اندازی کتابخانه بصورت سیار به ویژه در روستاهای کم جمعیت و حتی در شهرهای بزرگ کشور و نیز داشتن کتابخانه اختصاصی همانند آموزش و پرورش، دانشگاهها و اقدامات خوب و موثر صورت گرفته در کتابخانه های عمومی در بحث مشاوره به ویژه روان شناسی ، خانواده و انجام کارهای فرهنگی و آموزشی توضیحات کامل و جامعی ارائه نمود و از خدمات ، همراهی و حمایت های انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری و همچنین تلاش های صورت گرفته از نهاد کتابخانه های عمومی استان در جهت احداث و افتتاح کتابخانه مرکزی تقدیر و تشکر نمود.

سپس آقای عزیزی شهردار محترم با عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به میهمانان ارجمند، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی و اقدامات خوب و موثر صورت گرفته از سوی شهرداری با حمایت‌های شورای شهر و مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استان با تخصیص اعتبارات لازم جهت به ثمر رساندن این کار فرهنگی مطالبی را عنوان و از تمامی کسانی که در جهت ساخت آن کتابخانه تلاش و همکاری داشتند به ویژه استاندار محترم و معاونین محترم استاندار، شورای شهر، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه سرکار خانم دوست فاطمی ها مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل کتابخانه های عمومی کشور و ارائه گزارش پی‌گیری های صورت گرفته در ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی، از حمایت های بی دریغ دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور جهت تخصیص اعتبارات به استان و کمک های مالی و معنوی از سوی شهرداری با حمایت شورای شهر در طول ساخت و افتتاح آن پروژه تقدیر وتشکر نمود و درخواست نمود با توجه به افزایش سرانه کتابخوانی در استان به لحاظ اقدامات و فعالیت های موثر صورت گرفته و توجه بیشتر مردم به کتابخوانی، شهر یزد از گروه «ب» به گروه «الف» ارتقاء یابد.

 

دستور کار جلسه:

در ادامه نامه ارسالی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در خصوص تشخیص باغ پلاک مربوط به آقای مصطفی ملاحاجی مطرح که با توجه به بررسی های انجام شده از سوی کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی و پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات، نامه فوق بر اساس ماده یک ردیف «د» شق دو آئین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و اینکه طبق مادر سند ارائه شده پلاک فوق بصورت باغ می باشد به آن سازمان عودت تا برابر ضوابط در کمیسیون ماده هفت مطرح و تصمیم گیری شود.

 




ردیف

دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

1

نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری و حومه برای سال 1400

بودجه - موضوع در كميسيون مطرح و پس از بحث و تبادل نطر و توضيحات ارائه شده با پيشنهاد شهرداري بشرح جدول پيوست موافقت گرديد

            180

99/12/13

خلاصه مفید مذاکرات :  افزایش نرخ با توجه به نرخ تورم وشرایط اقتصادی در حال حاضر و گران شدن لاستیک و قطعات اتوبوس ها

 
  1. نامه شماره 99/12/3-990059215 شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورا به شماره 99/12/3-991005037  :

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری و حومه برای سال 1400- با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد(ص)- احتراماً به استناد ماده80  قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/3/1 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال 96 ، بدین وسیله به پیوست نامه شماره 993008907 مورخ 99/11/20 سازمان حمل و نقل بار ومسافر به همراه جدول نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری و حومه برای سال 1400 که طی بند 8  صورتجلسه 99/10/22 هیئت مدیره سازمان به تصویب رسیده، جهت استحضار ارسال می گردد. بدیهی است با توجه به لزوم انطباق نسبی درآمد و هزینه، در صورت افزایش نامتناسب هزینه ها، نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری و حومه در ابتدای سال آتي مورد تجديد نظر قرار گرفته و لایحه مربوطه تقدیم خواهد شد. خواهشمند است موضوع را در شوراي اسلامي شهر مطرح و در صورت تصویب مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمایید. جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه وتوضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف و موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق طبق جدول پیوست مورد تصویب قرار گرفت.

 

از مجموع 8 رأی : 7 موافق (سفید – آزادی- عامری - نیکنام – قمی- عباسی- ابوترابی) 1 مخالف (پاک نژاد)

 




ردیف

دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

2

درخواست واگذاری قطعه شماره سه  تجاری واقع در خیابان فهادان جنب کارخانه سعادت

بودجه- موضوع در كميسيون مطرح و پس از بحث و تبادل نطر و توضيحات ارائه شده با پيشنهاد شهرداري موافقت گرديد

            180

99/12/13

خلاصه مفید مذاکرات :  واگذاری قطعه زمین مورد نظر با توجه به درخواست ایشان بر اساس نرخ کارشناسی روز و ضرورت رعایت ضوابط مالی از سوی شهرداری

 

 

2.نامه شماره 99/11/25-990057900 شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورا به شماره 99/11/25-991004892  :

 

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : درخواست واگذاری قطعه شماره سه تجاری واقع در خیابان فهادان جنب کارخانه سعادت - با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد(ص)- احتراماً به استناد ماده 80  قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/3/1 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال 96  ؛ بدین وسیله به استحضار می رساند شهرداري به استناد مصوبه شماره 6761/ ع مورخ 1367/8/4 قائم مقامی شورای شهر و به منظور احداث محل کسب آن دسته از مستاجرین و مالکینی که محل کسبشان در مسیر خیابان 18متری فهادان قرارگرفته بود، نسبت به تنظیم قرارداد اجاره قطعه شماره 3 جنب کارخانه سعادت با کد نوسازی 1-4-61-67 و به مساحت تقریبی40  مترمربع با آقای محمد حسن ساغندی اقدام نموده (تصویر سوابق به پیوست) و نامبرده نسبت به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف نیز از تاریخ 1368/12/10 لغایت سال 1399 به شهرداری اقدام نموده و با عنایت به اینکه اکثریت قطعات همجوار آن  واگذار شده، لذا نامبرده طی درخواستی خواهان خرید قطعه زمین مذکور می باشد که موضوع به احدی از کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع و ارزش هر مترمربع قطعه مذکور43.000.000 ریال جمعاً به مبلغ 1.720.000.000 ریال برآورد شده است. ( تصویر کارشناسی به پیوست)  لذا خواهشمند است موضوع  در شوراي اسلامي شهر مطرح تا در صورت موافقت از محل فروش اموال غیرمنقول با ردیف کد منابعی 242201001 نسبت به واگذاری قطعه مذکور به نامبرده اقدام گردد. ضمناً در صورت نياز آقاي عبدالعلی صداقتی جهت ارائه توضيحات بيشتر معرفي مي گردد . جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه شهرداری و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف و موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق مورد تصویب قرار گرفت.

 

از مجموع 8 رأی : 7 موافق (سفید – آزادی- عامری - نیکنام – قمی-  عباسی - ابوترابی) 1 ممتنع (  پاک نژاد)

 

       




ردیف

دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

3

تملک قسمتی از پلاک باقیمانده 2773  بخش 4 یزد  واقع در راستگرد بلوار شهید بهشتی به بلوار شهید باهنر

بودجه - موضوع در كميسيون مطرح و پس از بحث و تبادل نطر و توضيحات ارائه شده با پيشنهاد شهرداري موافقت گرديد

            180

99/12/13

خلاصه مفید مذاکرات : ضرورت تملک کل پلاک یاد شده جهت راستگرد بلوار شهید بهشتی به بلوار باهنر بر اساس پیشنهاد شهرداری جهت اجرای کامل طرح

 

3.نامه شماره 99/11/27-990058320 شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورا به شماره 99/11/28-991004941  :

 

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : تملک قسمتی از پلاک باقیمانده 2773  بخش 4 یزد  واقع در راستگرد بلوار شهید بهشتی به بلوار شهید باهنر- با سلام و صلوات بر محمدوآل محمد  (ص) -  احتراماً به استناد ماده 80  قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب  75/3/1با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال96 ؛ بدین وسیله به استحضار می رساند شهرداري يزد در نظر دارد نسبت به تملك  قسمتی از پلاک ثبتي باقیمانده 2773 بخش 4 يزد به كد نوسازي شماره 9-14-31-8029 متعلق به آقای مهدی میرزارضایی و شرکا اقدام نمايد كه در اين خصوص توافقنامه‌اي في مابين تنظيم كه در ازاي واگذاري ملك موصوف و براساس ارزيابي انجام شده، جمعاً مبلغ2.873.000.000ريال بابت غرامت ملك در طرح تعيين که پس از کسر عوارض حق مشرفیت به مبلغ 6.771.600.000 ریال، ایشان مبلغ 3.898.600.000ریال بدهکار شهرداری می‌گردد که  مقرر شده پس از پرداخت بصورت نقد نسبت به انتقال سند و تحویل قسمت در مسیر بصورت نقد اقدام نماید. علي هذا با عنايت به مشروحه فوق ضمن ارسال تصوير توافق نامه منضم به نمايي از برگ ارزيابي و نقشه مربوطه كه موقعيت پلاك بر روي آن مشخص گرديده، خواهشمند است موضوع  را در شوراي اسلامي شهر مطرح و نظر به اینکه طرح مذکور فاقد ردیف اعتباری در سال جاری می باشد اجازه فرمائيد کل مبلغ غرامت از محل ردیف 252103114 پلاک تجاري واقع در ميدان بعثت (گاراژ پلاستيک فروشي) تامین اعتبار و اقدامات بعدي معمول گردد. ضمناً آقاي عبدالعلی صداقتی جهت ارائه توضيحات بيشتر معرفي مي گردد . جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه شهرداری و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف و موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

از مجموع 9 رأی : 9 موافق (سفید – آزادی- عامری - نیکنام – قمی-  عباسی – ابوترابی- پاک نژاد- کاشفی زاده)

 




ردیف

               دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

4

ارسال لیست پرونده های کمیسیون ماده 7 مربوط به زمین ها معروف به پزشکان

-

-

-

خلاصه مفید مذاکرات: مساعدت با توجه به عدم امکان حضور افراد معرفی شده به دلیل شرایط و نوع کاری در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت حضور آن افراد در مراکز درمانی برای خدمات رسانی به بیماران

 

 

4.نامه شماره 990053492  -  99/10/24شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورا به شماره 99100437099/10/24 :

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : ارسال لیست پرونده های کمیسیون ماده 7 مربوط به زمین ها معروف به پزشکان- با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد(ص)- احتراماً عطف به نامه شماره 7/9906-54 مورخ 99/6/1 سازمان نظام پزشکی یزد و نامه شماره 990030242 مورخ 99/6/10 شهرداری و دستور ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد به شماره 991002282 مورخ 99/6/11 در هامش نامه مذکور و نامه شماره 991003601 مورخ 99/9/9/ شورای اسلامی شهر به پیوست لیست پرونده‌های کمیسیون ماده 7 مربوط به زمین‌ها معروف به پزشکان به تفکیک کد نوسازی جهت استحضار به حضور ایفاد می گردد. شایسته است دستور فرمایید نسبت به صدور مجوز درصد میزان محاسبه به شرح ذیل اقدامات لازم مبذول فرمایند:

1-تعداد 35 پرونده پرداخت 10% عوارض 2- تعداد 2 پرونده پرداخت 5% عوارض 3- تعداد 2 پرونده پرداخت 30% عوارض 4- تعداد 15 پرونده با پیشهاد نرخ محاسبه 10% . ضمناً تعداد کل پلاک های تفکیکی 268 قطعه می باشد. جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی با حضور مسئولین و کارشناسان مربوطه و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف ، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، با عنایت به اظهارات شهردارمحترم و نظر مساعد ایشان مبنی بر خدمات دهی افراد معرفی شده به مردم در هنگام شیوع بیماری کرونا و عدم امکان مراجعه آنان به دلیل شرایط و نوع کاری و نیزبا توجه به مکاتبه مجدد صورت گرفته از سوی شهرداری طی نامه شماره 99/12/16-990061433 (تصویر پیوست) بابت ارسال اسامی مالکین و مشخصات پلاک های اراضی پزشکان واقع در کوچه شرق جمعاً به تعداد یازده نفر، مقرر گردید شهرداری (سازمان سیما و منظر و فضای سبزشهری) نسبت به محاسبه و اخذ عوارض مربوط به قطع درخت همانند رویه سنوات قبل اقدام نماید.

 

از مجموع 9 رأی : 7 موافق (سفید-آزادی- عامری -  کاشفی زاده - پاک نژاد– عباسی – قمی) 2 مخالف (  ابوترابی- نیکنام)

 

 

       جلسه با ذکر صلوات در ساعت  21:10 خاتمه یافت.