زمینه ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان یزد تقویت شود - شوراي اسلامی شهر یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند یزد با تاکید بر فاصلهگذاری هوشمند اجتماعی برای مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع این ویروس زمینه ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان در شهر یزد تقویت شود.
حمیدرضا قمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: رویکرد شورای اسلامی شهر در برنامههای مدیریت شهری حرکت به سمت تقویت بسترهای الکترونیک برای تسهیل و سرعت بخشی در ارائه خدمت به ارباب رجوع بوده و این مهم با محوریت کمیسیون شهر هوشمند و سازمان فاوا شهرداری در دستور کار است.
قمی افزود: تاکنون بسترهای مختلفی برای ارائه خدمات الکترونیک طراحی و به مرحله اجرا رسیده که با توجه به مصوبات اخیر ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم حضور ارباب رجوع در محیطهای اداری اهمیت این موضوع دوچندان میشود.
وی بر جایگاه و ظرفیتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در مدیریت بحران تاکید و خاطرنشان کرد: باید همه دستگاههای اجرایی و خدماترسان شهر یزد تهدید ناشی از کرونا را به فرصت تبدیل کرده و ظرفیتهای موجود را برای ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک به مردم تقویت کنند.
سخنگوی شورای شهر یزد گفت: هر چند حفظ سلامت در اولویت قرار دارد اما نمیتوان از ورود مردم به ادارات و بانکها ممناعت به عمل آورد اما نسبت به ارائه خدمات برنامهریزی نداشت، بر این اساس فاصله گذاری اجتماعی بدون هوشمندسازی اثربخش نیست
قمی یادآور شد: در جلساتی با مسئولین مرتبط بر اطلاعرسانی، فعالسازی و تقویت ظرفیتهای موجود در سطح شهر یزد برای ارائه خدمت غیرحضوری به مردم تاکید شده است و شهرداری یزد نیز در این زمینه پیشگام است.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد افزود: شورای پنجم از ابتدای شرایط ایجاده شده با توجه به شیوع ویروس کرونا و پس از بحرانی شدن موضوع، بر ایجاد و تقویت بستر فروش و ارائه خدمات با فعالسازی ظرفیتهای مجازی بدون هیچ انتفاعی تاکید داشته و پیشنهاداتی کاربردی نیز مطرح شده است که با توجه به تعطیلی اصناف هر چه این بسترها بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیان کمتری به این گروههای شغلی وارد میشود و تسهیل ارائه خدمت به مردم را نیز به همراه دارد.
.