صورتجلسه سیصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد

صورتجلسه سیصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد



               

 

 

 

صورتجلسه شورای اسلامی شهر یزد

 

تاریخ جلسه :   شنبه مورخ 99/12/23  از ساعت 21/30- 18/30

شماره جلسه :   306

نوع جلسه :  فوق العاده

مکان جلسه : صحن علنی

 

 

 

اعضای شورای شهر حاضر در جلسه شورا (اجرای ماده 16 قانون شوراها):

 

 

 

 

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

        امضاء

   ورود

خروج

ردیف

نام و نام خانوادگی

         امضاء

  ورود

خروج

1

سید حسین آزادی

 

18:30

21:30

6

ونوس عامری

 

18:30

21:30

2

محسن ابوترابی

 

18:30

21:30

7

محسن عباسی

 

18:30

21:30

3

سید محمد علی پاک نژاد

 

18:30

21:30

8

حمیدرضا قمی

 

18:30

21:30

4

الهه جورابی

 

18:30

21:30

9

مهدی کاشفی زاده

 

18:30

21:30

5

غلامعلی سفید

 

18:30

21:30

10

سپنتا نیکنام

 

18:30

21:30

 

 

 

اعضای غایب در جلسه :

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

علت غیبت

1

مرتضی شایق

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی

        عدم حضور

 

 

 

خلاصه مطالب مطروحه توسط رئیس شورا : نطق ها و مذاکرات

 

 

 

قبل از دستور:

در ابتدا ریاست شورا با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با گرامیداشت روز شهدا و یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر، پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه را بر همگان تبریک و تهنیت عرض نمود.

وی در ادامه با توجه به نزدیک شدن سال جدید و احتمال حضور میهمانان به شهر تاریخی یزد و نگرانی همشهریان عزیز بابت حضور آنان و شیوع مجدد بیماری کرونا، از مسئولین استان و ستاد کرونا خواست تا در جهت سلامت شهروندان و جلوگیری از هر گونه خطرات احتمالی تصمیم گیری های مناسب در زمینه اتخاذ نمایند.

سپس ایشان با توجه به ابراز گلایه از سوی بعضی از اعضای محترم شورا از عملکرد یکی از سازمان های وابسته به شهرداری و نارضایتی کارکنان آن مجموعه از مدیرشان، خواستار بررسی این موضوع از سوی شهردار محترم در جهت رفع مشکلات گردید.

وی در ادامه پیشنهاد نمود سرکار خانم عامری به عنوان منشی اول شورا در جهت ارائه گزارش عملکرد یک ساله شورا به مردم، گزارش آماری در خصوص جلسات برگزار شده، مصوبات شورا ، ایرادات هیأت تطبیق و پاسخگویی به آن، حضور و غیاب اعضا در جلسات علنی و کمیسیون های داخلی جمع آوری تا در جلسه علنی بعدی شورا که در روز چهارشنبه مورخ 27/12/99 برگزار می گردد، ارائه نمایند.

سپس آقای قمی در سخنان پیش از دستور از اقدامات خوب صورت گرفته توسط شهرداری به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به مناسبت فرا رسیدن سال نو تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه با اشاره به ضوابط طرح تفصیلی شهر یزد و مشکلات به وجود آمده برای مالکین به ویژه در بحث تغییر کاربری ها و ضرورت اخذ مجوز از سوی ادارات مربوطه و نیز مکاتبات صورت گرفته در این زمینه از سوی شورای اسلامی شهرستان با معاونت محترم امور عمرانی استانداری و عدم پاسخگویی آن معاونت تا کنون از حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری خواست موضوع را در جهت حل مشکلات مردمی پی گیری نماید.

سپس ایشان در خصوص طرح پیشنهادی اعضای شورا بابت کاربری های مختلط در یک ساختمان ضمن ارائه توضیحاتی خواستار طرح آن در صحن علنی شورا گردید.

وی در ادامه از شهردار محترم خواست با توجه به مصوبه اخیر شورا طبق بند 5 صورتجلسه شماره 288 مورخ 99/10/20 در خصوص طرح پیشنهادی اعضای شورا بابت خطاهای صورت گرفته در متراژها و یا نحوه محاسبه عوارض و غیره توسط کارکنان شهرداری یا دفاتر کارگزاری به دلیل عدم پاسخگویی تا کنون هر چه زودتر نسبت به تنظیم آئین نامه در این زمینه اقدام و نتیجه را جهت بررسی و هر گونه تصمیم گیری به شورا ارسال نماید.

در ادامه جلسه آقای کاشفی زاده در سخنان پیش از دستور از شهرداری خواست تا در خصوص استحکام سازی تمامی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر در مقابل هر گونه خطرات احتمالی از جمله وزش باد و طوفان، تقویت واحد حقوقی جهت حضور محکم تر در محاکم قضایی برای دفاع از حقوقات شهرداری، ساماندهی سیما و منظر در محدوده میدان امیرچقماق با توجه به وجود مغازه ها اطراف آن میدان و پرداخت حق و حقوقات کارکنان حجمی در واحد اجرائیات شهرداری اقدامات لازم و اساسی به عمل آورند.

سپس حضور و غیاب اعضای شورا در جلسه قبل مطرح و با عدم حضور آقای شایق پس از رأی گیری بصورت علنی، غیرموجه تشخیص داده شد.

 

دستور جلسه:

در ادامه جلسه نامه ارسالی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در خصوص تشخیص باغ پلاک متعلق به آقای شایان فرد مطرح که با توجه به بررسی های صورت گرفته و استماع نظرات اعضا به دلیل اینکه قبلاً از سوی شهرداری مجوز دفترخانه صادر گردیده شورا با تکلیفی در این زمینه مواجه نبوده و مقرر شد نامه فوق به سازمان مربوطه عودت داده شود و همچنین نامه مربوط به آقای محسن میرحسینی بابت تشخیص باغ مطرح که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد منبعد تمامی نامه های مربوط به تشخیص باغ ابتدا در کمیسیون حقوقی مطرح و نتیجه را جهت هر گونه تصمیم گیری در صحن علنی به شورا گزارش نمایند.

 

 

 

 

 




ردیف

دستور جلسه

           نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

1

بررسی اظهار نظر هیأت تطبیق شهرستان بابت بودجه سال 1400 شهرداری

-

-

-

خلاصه مفید مذاکرات :  ارسال پاسخ جهت طرح مجدد در هیأت تطبیق شهرستان بر اساس ماده 90 قانون شوراها- ضرورت شفاف سازی مسائل مالی و بودجه شهرداری

 

 

 

  1. نامه شماره 99/12/23-106371 فرمانداری یزدثبت دبیرخانه شورابه شماره 99/12/23-991005399 در خصوص اظهار نظر اعضای محترم هیأت تطبیق شهرستان، نسبت به بند یک صورتجلسه شماره 302 مورخ 99/12/10 این شورا بابت تصویب بودجه سال 1400 شهرداری یزد، مراتب در صحن علنی شورا مطرح، پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف ، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، مقرر گردید موارد به شرح زیر به عنوان پاسخ جهت طرح در هیأت تطبیق شهرستان به فرمانداری ارسال گردد:

ردیف 1 : عدم پیش بینی درآمدها متناسب با میانگین رشد 5 سال گذشته:

جدول ذیل نمایانگر عملکرد 5 سال بوده که به طور میانگین با رشد 28 درصدی همراه بوده است. درصد رشد درآمدهای سال 1400 نسبت به سال قبل 29 درصد پیشنهاد شده است. بنابراین ارقام مطابق با بند 1 از قسمت ب (ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات) بخشنامه بودجه سال 1400 پیش بینی شده است.

 

جدول مقایسه درآمدهای شهرداری یزد

عملکرد سال 1395

عملکرد سال 1396

عملکرد سال 1397

عملکرد سال 1398

عملکرد تا بهمن 99

پیش بینی سال 1399

مصوب سال 1400

۳,۰۸۱,۰۰۰

۴,۳۱۲,۰۰۰

۳,۷۱۴,۰۰۰

۴,۱۶۲,۰۰۰

۶,۰۹۲,۳۵۱

۷,۲۰۰,۰۰۰

۹,۳۰۰,۰۰۰

درصد رشد سالانه

40

-14

12

 -

72

 29

             
     

میانگین درصد رشد 5 ساله

     
     

28

     
 

 

از مجموع 10 رأی: 9 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده) 1 ممتنع (پاک نژاد)

 

ردیف 2 - پیش بینی اعتبار عوارض آلایندگی در سال 1400:

وصولی این کد در حال حاضر تا پایان بهمن 1399 مبلغ 19.531.494.582 است و پیش بینی مبلغ 26 میلیارد ریال با وجود این وصولی برای سال 1400 منطقی است.

 

از مجموع 10 رأی: 10 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده-  پاک نژاد)

 

ردیف 3- عدم رعایت پیش بینی اعتبار تسهیلات رفاهی به میزان سال قبل:

با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید بودجه از طرف وزارت کشور، تمام هزینه‌های رفاهی مرتبط با کارکنان پروژه‌های عمرانی می‌بایست در ردیفهای اعتبارات هزینه‌ای(جاری) در نظر گرفته شود. بنابراین عمده دلیل افزایش در هزینه های رفاهی به منظور اصلاح روند طبق دستورالعمل مذکور می‌باشد.

 

از مجموع 10 رأی: 9 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده) 1 مخالف (پاک نژاد)

 

ردیف 4- عدم ارسال لیست تسهیم منابع درآمدی:

مفاد ماده 68 قانون شهرداریها مبنی بر رعایت نسبت بودجه عمرانی به کل بودجه شهرداری رعایت شده است ( 29 درصد جاری و 71 درصد عمرانی). ضمناً لیست مربوطه به پیوست ارسال می گردد.

 

از مجموع 10 رأی: 10 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده-  پاک نژاد)

 

ردیف 5- عدم ارسال فرم مشخصات وام های پیش بینی شده در بودجه:

این فرم در هنگام اخذ وام تکمیل می­گردد و پیش بینی دقیقی در این هنگام وجود ندارد.

 

از مجموع 10 رأی: 8 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی - کاشفی زاده) 2 مخالف (پاک نژاد- ابوترابی)

 

ردیف 6-  عدم ارسال فرم مشخصات پروژه های عمرانی:

فرم پروژه‌های عمرانی در سامانه بودجه سازمان شهرداریها تکمیل گردیده است. ضمناً لیست مربوطه به پیوست ارسال می گردد.

از مجموع 10 رأی: 10 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده-  پاک نژاد)

 

ردیف 7- عدم ارسال بودجه شورای اسلامی شهر :

بر اساس بخشنامه بودجه سال 1400 شهرداری های کشور ردیف «ج» از فصل سوم با عنوان ضوابط کمک به بودجه شورای اسلامی شهر طبق جدول مربوطه، شهرهای با جمعیت پانصد هزار تا یک میلیون نفر مبلغ بیست میلیارد ریال (20.000.000.000 ریال) بودجه برای شورا پیش بینی و منظور شده است.

 

از مجموع 10 رأی: 9 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده) 1 مخالف (پاک نژاد)

 

ردیف 8- عدم رعایت افزایش حداکثر 25 درصدی مزایای کارمندان:

همانطور که در بند 3 نیز اشاره شد با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید بودجه از طرف وزارت کشور، تمام هزینه‌های حقوق و مزایای مرتبط با کارکنان پروژه‌های عمرانی می‌بایست در ردیف های اعتبارات هزینه‌ای(جاری) در نظر گرفته شود. بنابراین عمده دلیل افزایش در ردیفهای حقوق و مزایا به منظور اصلاح روند طبق دستورالعمل مذکور می‌باشد.

 

از مجموع 10 رأی: 9 موافق (سفید- عامری- آزادی- قمی- عباسی- نیک نام- جورابی- ابوترابی- کاشفی زاده) 1 ممتنع (پاک نژاد)

 

ردیف 9- در خصوص تعریف عنوان پروژه یزد پژوهی: این مرکز وظیفه تهیه محتواهایی ماندگار در مورد شهر یزد که قطعا برای آیندگان مورد استفاده خواهد بود را در شهرداری یزد بر عهده دارد. بدیهی است مرکز یزد پژوهی و خروجی های پژوهشی و مطالعاتی که این مرکز خواهد داشت، مانایی و اثربخشی بیشتری به نسبت برنامه ها داشته و قطعاًمی توان در حوزه فعالیت های زیربنایی دسته بندی کرد. و مطابق قوانین و مقررات و بر اساس حدود و اختیارات شورا و شهرداری ها می باشد که مستند قانونی مورد نظر هیأت محترم تطبیق در مورد ردیف فوق  در متن نامه ارسالی ذکر نشده است.

از مجموع 10 رأی : 7 موافق (سفید –کاشفی زاده – جورابی - ابوترابی- عباسی - آزادی -قمی) 3 مخالف (پاک نژاد- نیکنام- عامری)

 

 

 




ردیف

دستور جلسه

           نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

2

طرح پیشنهادی اعضای شورا

بودجه- با حضور مسئولین مربوطه شهرداری مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا پایان فروردین سال 1400 بر مبنا و شرایط اسفند99 عوارض و بدهی‌ها محاسبه شود.

182

99/12/23

خلاصه مفید مذاکرات :  جلوگیری از شلوغی مراجعین به دلیل بیماری کرونا و رعایت حال مودیان و کارکنان در این شرایط حساس- محاسبه عوارض و بدهی مودیان تا پایان فروردین سال 1400 بر اساس شرایط و مبنای محاسبه در اسفند 99 توسط شهرداری اقدام شود.

 

 

2.طرح پیشنهادی دوفوریتی تنی چند از اعضای شورا (آقایان قمی، ابوترابی، کاشفی زاده، پاک نژاد، آزادی و سرکار خانم عامری) ثبت دبیرخانه شورا به شماره 99/12/20-991005379:

«علت دوفوریت: محدودیت زمانی- جناب آقای مهندس سفید ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد- سلام علیکم- احتراماً با توجه به ازدحام مودیان برای پرداخت عوارض در انتهای سال و شرایط خاص کرونایی پیشنهاد می‌نماید بر اساس این طرح، شهرداری مکلف گردد مهلت پرداخت عوارض و سایر بدهی‌ها تا پایان فروردین 1400 بر مبنای سال 99 محاسبه گردد.»

موضوع در صحن علنی شورا مطرح ، با عنایت به بررسی‌های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه شهرداری و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات مخالف، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، طرح پیشنهادی فوق با مهلت پرداخت عوارض و سایر بدهی ها توسط مودیان ، شهرداری تا پایان فروردین ماه سال 1400 بر مبنا و شرایط اسفند ماه سال 1399 محاسبه و اخذ نماید، موردتصویب قرار گرفت

از مجموع 10 رأی : 8 موافق (سفید- آزادی- عامری- پاک نژاد- ابوترابی- کاشفی زاده- جورابی- قمی) 2 مخالف (عباسی- نیکنام)

 

 




ردیف

دستور جلسه

           نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

3

تعیین و انتخاب حسابرس برای شهرداری و سازمان های وابسته به شهرداری

بودجه- با توجه به بررسی های بعمل آمده و انتخاب موسسه حسابرسی حافظ گام جهت حسابرسی سال 99 شهرداری و سازمان های وابسته تا سقف مبلغ چهار میلیارد ریال تصویب شد.

182

99/12/23

خلاصه مفید مذاکرات :  ضرورت انجام حسابرسی شهرداری و تمامی سازمان های وابسته بر اساس ضوابط و مقررات مالی جهت شفاف سازی مسائل مالی و رفع ایرادات و مشکلات مربوط به سال 99

 

 

3. در خصوص  تعیین و انتخاب حسابرس برای شهرداری و تمامی سازمان های وابسته به شهرداری برای انجام عملیات حسابرسی در سال 1399، موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه بر اساس نامه ارسالی از سوی موسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام ثبت  دبیرخانه شورا به شماره 991005333 مورخ 99/12/18 مبنی بر اعلام آمادگی جهت همکاری برای عملیات حسابرسی صورت های مالی مربوط به سال  منتهی به 99/12/30  و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات مخالف، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، با انعقاد قرارداد جهت انجام حسابرسی شهرداری و کلیه سازمان های وابسته برای سال 99 از سوی موسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام به مبلغ سه میلیاردو ششصد و پنجاه میلیون ریال (3.650.000.000 ریال) مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

از مجموع 10 رأی : 7 موافق (سفید –کاشفی زاده – ابوترابی- عباسی-  آزادی - عامری- نیکنام) 1 مخالف (جورابی) 2 ممتنع (پاک نژاد-قمی)

 

 

 

 

 

 

 

 




ردیف

دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

4

تعرفه پیشنهادی خدمات دفاتر کارگزاری در سال 1400

موضوع در کمیسیون مشترک عمران و بودجه با حضور مسئولین و کارشناسان مربوطه مطرح و طبق تصاویر پیوست مورد تصویب قرار گرفت.

159

99/12/16

خلاصه مفید مذاکرات :  افزایش تعرفه نسبت به سال گذشته بر اساس تورم و شرایط اقتصادی- واگذاری امور به دفاتر جهت خدمات دهی بیشتر به مراجعه کنندگان و تسریع در امور آنان

 

 

4.لایحه‌ شماره  99/11/19-990056954شهرداری یزدثبت دبیرخانه شورابه شماره 99/11/19-991004806:

«شورای محترم اسلامی شهر یزد موضوع :  تعرفه پیشنهادی خدمات دفاتر کارگزاری در سال 1400 - باسلام وصلوات برمحمد و آل محمد (ص)- احتراماً به استناد ماده 80  قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب75/03/1  با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال 96، بدین وسیله به پیوست تعرفه پیشنهادی خدمات دفاتر کارگزاری جهت اجرا در سال 1400 تقدیم می گردد. خواهشمند است موضوع را در شورای اسلامی شهر مطرح و در صورت تصویب مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمایید. ضمنا آقای علی نوری به عنوان نماینده جهت ارائه توضیحات بیشتر معرفی می گردد. جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع درصحن علني شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون‌های مشترک عمران و بودجه با حضور کارشناسان و مسئولین مربوطه و توضیحات رؤسای آن کمیسیون ها و پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات مخالف و موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق بر اساس تصاویر پیوست مورد تصویب قرار گرفت.

 

از مجموع   10  رأی : 10 موافق : (سفید-  کاشفی زاده -آزادی– عامری -  عباسی - ابوترابی-  پاک نژاد- جورابی-قمی-  نیکنام)

 

 




ردیف

دستور جلسه

نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

5

 جابه‌جایی اعتبار سازمان فاوا

موضوع در کمیسیون های مشترک بودجه و شهرهوشمند و بهبود روشها با حضور مسئولین مربوطه مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر موارد طبق جدول به پیوست موافقت شد.

 125

 99/12/17

خلاصه مفید مذاکرات: ضرورت جابجایی برخی از ردیف‌های اعتباری تخصیصی با توجه به تغییر حجم و برآورد انجام برخی از پروژه‌ها تا پایان سال 99

 

 

5.لایحه‌ شماره  99/12/16-990061381شهرداری یزدثبت دبیرخانه شورابه شماره 99/12/16-991005280:

«شورای محترم اسلامی شهر یزد موضوع : جابه جایی اعتبار سازمان فاوا - احتراماً به استناد ماده80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/75  با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال 96، بدین وسیله به پیوست درخواست سازمان فاوا به شماره 992108098 مورخ 03/12/99 تقدیم و پیشنهاد می نماید اجازه فرمایید نسبت به جابجایی ردیف بودجه های تخصصی سازمان در سال 99 به شرح جدول زیر اقدام لازم معمول گردد. خواهشمند است موضوع را در شوراي اسلامي شهر مطرح و در صورت موافقت مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمائيد. ضمناً آقاي مهدی فلاح جهت ارائه توضيحات بيشتر معرفي مي گردد. جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

کاهش (ریال)

افزایش(ریال)

عنوان ردیف

کد مرکز اول

-

6.000.000.000

نظارت هوایی هوشمند

252301060

-

6.000.000.000

روزآمد سازی شبکه های داخلی شهرداری و سازمانها

252103150

-

4.500.000.000

خرید سیستم های نظارت تصویری اماکن شهرداری

252202004

-

200.000.000

سامانه نظارت بر چکهای برگشتی

252301100

4.000.000.000

-

ساماندهی اوراق مربوط به خودروهای مالکیتی شهرداری

252301019

10.000.000.000

-

ممیزی شهر یزد

252301085

1.500.000.000

-

سامانه مدیریت پسماند خشک

252301087

1.200.000.000

-

ساماندهی بایگانی

252301056

16.700.000.000

16.700.000.000

 

جمع

 

 

موضوع درصحن علني شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون های مشترک بودجه و شهر هوشمند و بهبود روشها  با حضور مسئولین مربوطه و توضیحات رؤسای آن کمیسیون ها و پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات مخالف و موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق مورد تصویب قرار گرفت. 

از مجموع   10  رأی : 10 موافق : (سفید-  کاشفی زاده -آزادی– عامری -   عباسی - ابوترابی-  پاک نژاد- جورابی-قمی-  عباسی)

 

 

 

 

 




ردیف

دستور جلسه

           نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

6

درخواست مجوز فروش واحدهای شهرک چوب و سنگ

بودجه- با حضور مسئولین مربوطه مطرح و با پیشنهاد شهرداری بر مبنای کارشناسی مجدد انجام شده با 10% افزایش برای زمین های واقع در 50 هکتاری و 20% افزایش برای زمین های واقع در 28 هکتاری موافقت شد

182

99/12/23

خلاصه مفید مذاکرات :  ضرورت رعایت ضوابط و مقررات مالی با توجه به گذشت زمان کارشناسی واحدها - پیشنهاد جدید شهرداری در خصوص چگونگی پرداخت و تخفیفات نقدی به شورا جهت بررسی- افزایش نرخ بر اساس کارشناسی مجدد صورت گرفته

 

 

6.لایحه شماره 99/12/17- 990061569 شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورابه شماره 99/12/17-991005312:

 

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : درخواست مجوز فروش - با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد(ص)- احتراماً به استناد ماده 80  قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/3/1 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال 96، پیرو لایحه تقدیمی قبلی به شماره 980062450 مورخ 98/11/19طی بندهای 3 و 4 صورتجلسه مورخ 99/7/5 آن شورای محترم به تصویب رسیده به استحضار می رساند با عنایت به اینکه، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به علت زمان بر شدن مقدمات برگزاری مزایده نتوانسته در موعد مقرر نسبت به برگزاری مزایده واحدهای شهرک چوب و شهرک سنگ اقدام و زمان کارشناسی واحدها بیش از 6 ماه گذشته است بدینوسیله نظر جدید هیئت کارشناسی مبنی بر افزایش10درصد قیمت زمین طرح 50 هکتاری و 20 درصد افزایش قطعات زمین های طرح 28 هکتاری نسبت به کارشناسی قبلی تقدیم می گردد. خواهشمنداست  دستور فرمایید موضوع را در شورای اسلامی شهر مطرح و در صورت تصویب مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ نمایند. همچنین پیشنهاد می شود عبارت "در خصوص شرایط شرکت در مزایده واحدهایی که تا پایان سال 98 دارای پروانه معتبر سنگ فروشی می باشند" که در بند 4  صورتجلسه 267 آمده است، بدین گونه اصلاح گردد : " در خصوص شرایط شرکت در مزایده واحدهایی که تا پایان سال 99 دارای پروانه معتبر سنگ فروشی می باشند. " ضمناً آقاي محمدرضا دشتی به عنوان نماينده جهت ارائه توضيحات بيشتر معرفي مي گردد. جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف ، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق مورد تصویب قرار گرفت. ضمناً مقرر گردید شهرداری در ارتباط با نحوه پرداخت و تخفیفات نقدی، پیشنهادهای خود را در این زمینه تا روز چهارشنبه مورخ 99/12/27 جهت بررسی و هر گونه تصمیم گیری به شورا ارسال نماید.

 

از مجموع 10 رأی : 7 موافق (سفید –کاشفی زاده - عباسی-  آزادی - عامری- قمی -جورابی) 1 مخالف (پاک نژاد) 2 ممتنع (نیکنام– ابوترابی)

 

 




ردیف

دستور جلسه

           نظرکمیسیون ذیربط

شماره جلسه

تاریخ جلسه

7

تملک قسمتی از پلاک 3318 بخش 4 یزد واقع در طرح 18 متری حد فاصل آذر یزدی به کوثر

بودجه- با حضور مسئولین مربوطه مطرح پس از بحث و تبادل نظر مورد موافقت قرار گرفت.

181

99/12/20

خلاصه مفید مذاکرات :  ضرورت تملک و آزادسازی پلاک یاد شده با توجه به گذشت زمان توسط شهرداری جهت اجرای طرح مربوطه

 

7.لایحه شماره 99/12/17- 990061714 شهرداری یزد ثبت دبیرخانه شورابه شماره 99/12/17-991005319:

 

« ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد، موضوع : تملک قسمتی از پلاک 3318 بخش 4 یزد واقع در طرح 18 متری حد فاصل آذر یزدی به کوثر - با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد(ص)- احتراماً به استناد ماده 80  قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/3/1با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا سال96 ؛ بدین وسیله به استحضار می رساند شهرداري يزد در نظر دارد نسبت به تملك قسمتی از پلاک ثبتي 3318  بخش 4 يزد به كد نوسازي شماره 4-27-14-8115 متعلق به ورثه دانش پژوه با وکالت آقای بهنام پور یزدگردی اقدام نمايد كه در اين خصوص توافقنامه اي في مابين تنظيم كه در ازاي واگذاري ملك موصوف و براساس ارزيابي انجام شده جمعاً مبلغ 23/960/000/000ريال بابت غرامت ملك در طرح تعيين که پس از کسر عوارض حق مشرفیت به مبلغ 14/655/560/000 ریال ، ایشان مبلغ 9/304/440/000 ریال بستانکار شهرداری می شوند که  مقرر شده یک قطعه از اراضی 170 هکتاری آزادشهر به کد نوسازی4-17-27-7به مساحت 200  مترمربع و با کاربری مسکونی جمعاً به مبلغ 6/000/000/000ریال به ایشان واگذار و مابه التفاوت آن به مبلغ 3/304/440/000 ریال نیز پس از انتقال سند در وجه ایشان پرداخت می گردد . علي‌هذا با عنايت به مشروحه فوق ضمن ارسال تصوير توافق نامه منضم به نمايي از برگ ارزيابي و نقشه مربوطه كه موقعيت پلاك بر روي آن مشخص گرديده، خواهشمند است موضوع را در شوراي اسلامي شهر مطرح و نظر به اینکه طرح مذکور فاقد ردیف اعتباری در سال جاری می باشد اجازه فرمائيد از محل کدهای تملک وآزادسازي خيابان معراج به بلوار شهيد موحدين  252601024  مبلغ 14/043/600/000 ریال و تملک ادامه خيابان بوستان 252601004  مبلغ 8/675/500/000 ریال و 252601003 تملک ادامه خيابان استقلال شرقي آزادشهر مبلغ  1/010/000/000ریال  جمعاً به مبلغ  23/729/100/000ریال کسر و برای آن تامین اعتبار و اقدامات بعدي معمول گردد. ضمناً آقاي عبدالعلی صداقتی جهت ارائه توضيحات بيشتر معرفي مي گردد .جمال الدین عزیزی- شهردار یزد»

 

موضوع در صحن علنی شورا مطرح، با عنایت به بررسی های بعمل آمده از سوی کمیسیون بودجه با حضور مسئولین مربوطه و توضیحات ریاست آن کمیسیون و پس از بحث وتبادل نظر و استماع نظرات مخالف ، موافق و رأی گیری بعمل آمده بصورت علنی، پیشنهاد فوق مورد تصویب قرار گرفت.

 

از مجموع 9 رأی : 9 موافق (سفید –کاشفی زاده - عباسی-  آزادی - عامری- قمی –جورابی-  پاک نژاد- ابوترابی)

 

 

 

       جلسه با ذکر صلوات در ساعت  21:30 خاتمه یافت.